Jag kan inte aktivera Wi-Fi för hårdvara på Lenovo THINKPAD T430

Pin
Send
Share
Send

Sergey, god eftermiddag!

Wi-Fi-ikonen är korsad med ett rött kors, drivrutinen uppdaterades, fn + f5 försökte, startade och stoppade enheten via enhetshanteraren och via Intel PROSet Wi-Fi-anslutningsverktyget (svär att du behöver aktivera wifi i hårdvara), WLAN-autojustering är aktiverad.

Finns det några andra alternativ?

Svar

Hallå. Hårdvara betyder att man använder en separat strömbrytare på laptopväskan. Och din Lenovo THINKPAD T430 borde ha en separat switch för Wi-Fi. Det ser troligen ut så här:

Och om Wi-Fi stängs av av hårdvara (med den här omkopplaren) kommer du inte att kunna aktivera trådlös kommunikation varken via Windows-inställningar eller andra program.

Om den här omkopplaren är påslagen och Wi-Fi fortfarande inte fungerar, försök sedan slå på den via "Windows Mobility Center". Hur man gör detta visade jag i artikeln hur man aktiverar Wi-Fi på en Lenovo-bärbar dator. Och om du har Windows 10 installerat kan du se artikeln Trådlöst nätverk - Inaktiverat i Windows 10. Wi-Fi slås inte på.

Men jag tror att du kommer att kunna slå på Wi-Fi med strömbrytaren (hårdvara) på din Lenovo THINKPAD T430. Du kan slå på den, sedan stänga av den, starta om den bärbara datorn och slå på den igen. Det är sant att jag inte vet vad du har där med förarna. Har du installerat dem från Lenovos webbplats för din modell. Tja, i Intel PROSet-programmet, kontrollera också inställningarna. Och då ändrade du troligen olika parametrar när du försökte slå på den trådlösa anslutningen.

28.09.18

5

Frågad av Yuri

Pin
Send
Share
Send

Titta på videon: non responsive WIFI on Lenovo Thinkpad (September 2024).

essaisrff-com